Zakład Socjologii Komunikacji Społecznej

Obszary badawcze

  • komunikowanie społeczne (w szczególności media, nowe media i nowe nowe media, komunikowanie masowe, komunikowanie w społecznościach lokalnych, komunikowanie międzykulturowe, komunikowanie w organizacji)
  • społeczne aspekty energetyki
  • media i deliberacja
  • tożsamość
  • socjologia medycyny, socjologiczne aspekty zdrowia i choroby
  • edukacja

Pracownicy i pracowniczki

Współpracownicy i współpracowniczki

  • dr Ewa Krupnik (prowadzi zajęcia z PR w NGO)
  • dr Krzysztof Tomanek (prowadzi zajęcia metody wizualizacji danych oraz analizy danych tekstowych)
  • dr hab. Jarosław Flis (prowadzi zajęcia PR w polityce)
  • red. Rafał Romanowski (prowadzi zajęcia zawód dziennikarz)
  • dr Małgorzata Majewska (prowadzi zajęcia z socjologii języka)
  • Przemysław Bednarz (prowadzi warsztaty PR)
  • dr Jacek Chwalba (prowadzi zajęcia z prawa prasowego i autorskiego)
  • Rafał Garpiel (Dyrektor Zarządzający Codework, członek zespołu badawczego)
  • Jakub Janicki (prowadzi zajęcia z projektowania strategii komunikacyjnych w reklamie)

Doktoranci i doktorantki

  • mgr Jak Klakla
  • mgr Natalia Ożegalska-Łukasik
  • mgr Katarzyna Rabiej-Sienicka

Obecnie realizowane projekty

Zakończone projekty

  • Media jako przestrzeń deliberacji- analiza wzorów dyskursu publicznego na przykładzie kluczowych kwestii energetyki: budowy elektrowni atomowej, eksploatacji gazu łupkowego I wykorzystania energii wiatrowej w Polsce
  • Konstruowanie nowych tożsamości. Socjologiczne studium definiowania tożsamości indywidualnych i zbiorowych w warunkach globalizacji
  • Analiza wzorów dialogu społecznego – projekt realizowany dla UMK
  • Społeczne skutki reformy oświaty
  • Społeczne reprezentacje kryzysu energetycznego
  • Społeczne reprezentacje szkoły i nauczycieli w serialach telewizyjnych
  • Definiowanie tożsamości w środowisku studentów socjologii – badania porównawcze (we współpracy z Uniwersytetem w Nijmegen Holandia)
  • Optymalizacja wzorów komunikowania w uczelniach wyższych
  • Komunikacyjne strategie budowania zaufania w systemie medialnym
  • Mechanizmy stygmatyzacji i autostygmatyzacji na przykładzie kobiet z zespołem Turnera
  • Dla Kogo OFF? Badania uczestników Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego NETIA OFF CAMERA

Współpraca

COST Network
Centrum Doradztwa Rolniczego
Codework
COST Network
EcoQUIP
EPP eHealth
European Health Management Association
European Health Property Network
Grupa RMF
Krakowska Szkoła Filmowa
NUTRICIA Polska Jagiellońskie Centrum Innowacji
Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia Polmos Żyrardów
RES Hospitals
Wessling Polska
 

Zapraszamy do odwiedzania na Facebooku zakładowego fanpage'a: 
Socjologia:badania komunikacja