Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

aktualności studenci doktoranci pracownicy

Zaproszenie na wykład Profesor Moniki Bobako pt. Węzeł palestyński. "Nowy antysemityzm", islamofobia i pytanie o nie-islamofobiczną Europę.

Szanowni Państwo, zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu palestyńskiego! 15 marca, w Międzynarodowy Dzień Walki z Islamofobią, wykład gościnny wygłosi Profesor Monika Bobako z Pracowni Pytań Granicznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Monika Bobako konflikt palestyński postrzega jako węzeł, w którym splatają się kluczowe dla współczesnej europejskiej autodefinicji pojęcia Żyda i Araba, żyda i muzułmanina, a także wizje tego, co europejskie. Ma on wymiar nie tylko polityczny, ale i quasi-metafizyczny. W trakcie spotkania poruszymy wymiar symboliczny i dyskursywny trwającej wojny i odpowiemy na pytania: Czym jest "nowy antysemityzm"?
więcej o Zaproszenie na wykład Profesor Moniki Bobako pt. Węzeł palestyński. "Nowy antysemityzm", islamofobia i pytanie o nie-islamofobiczną Europę.
studenci doktoranci pracownicy

Nieobecność dr Agaty Dziuban

Uprzejmie informujemy, że ze względu na chorobę, dr Agata Dziuban odwołuje zajęcia i dyżur w bieżącym tygodniu (4 - 8 marca 2024 r.)
więcej o Nieobecność dr Agaty Dziuban
aktualności studenci doktoranci pracownicy

Zaproszenie na konferencję naukową "Jak feminizm zmienia uniwersytet "

Serdecznie zapraszamy na konferencję naukową Jak feminizm zmienia uniwersytet    Data: 8 marca 2024 roku, godz. 10:00 - 15:00    Miejsce: Aula Collegium Novum Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gołębia 24, Kraków   Wydarzenie towarzyszące obchodom 130-lecia kobiet w Uniwersytecie Jagiellońskim. Konferencja będzie zarazem okazją do świętowania Jubileuszu 40-lecia pracy naukowej Profesor Krystyny Slany. Zorganizowana przez Zakład Intersekcjonalnych Badań Społecznych, we współpracy z Rzeczniczką Praw i Wartości Akademickich UJ. Rejestracja na konferencję przez FORMULARZ   Program    10:00 Otwarcie konferencji  10:30 Wykłady plenarne Profesor Krystyna Slany, Uniwersytet Jagielloński  Profesor Małgorzata Fuszara, Uniwersytet Warszawski  Dr Marcin Śmietana, University of Cambridge  Moderacja: Profesor Beata Kowalska, Uniwersytet Jagielloński 12:00 Przerwa    12:30 Sesja naukowa: Jak feminizm zmienia uniwersytet?   Moderacja: Dr Justyna Struzik  
więcej o Zaproszenie na konferencję naukową "Jak feminizm zmienia uniwersytet "
studenci pracownicy

Rejestracja na kursy w IS UJ w semestrze letnim

Informujemy, że rejestracja na kursy realizowane w Instytucie Socjologii UJ w semestrze letnim 2023/2024 odbędzie się w systemie USOSweb w dwóch turach: Pierwsza tura obejmie rejestrację wyłącznie na kursy obligatoryjne. Rozpocznie się 12 lutego 2024 r. (poniedziałek) o godz. 10:00 i potrwa do 14 lutego 2024 r. (środa) do godz. 16:00 Druga tura obejmie rejestrację wyłącznie na kursy fakultatywne. Rozpocznie się 16 lutego 2024 r. (piątek) o godz. 10:00 i potrwa do 22 lutego 2024 r. (czwartek) do godz. 12:00
więcej o Rejestracja na kursy w IS UJ w semestrze letnim
pracownicy

Badanie: nieuczciwe wykorzystywanie ChatGPT przez studentów i strategie zapobiegania

Szanowni Państwo, uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższym komunikatem i wypełnienie załączonego w treści kwestionariusza. Celem tego kwestionariusza jest zebranie informacji na temat strategii i metod stosowanych przez wykładowców i wykładowczynie do kontroli i zapobiegania nieuczciwemu korzystaniu przez studentów i studentki z narzędzi takich jak ChatGPT. Badanie prowadzone jest w ramach międzynarodowego projektu badawczego EDUCAT(H)UM. Education at the Frontiers of the Human. The Challenge of New Technologies, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Nauki oraz Słoweńską Agencję Badawczą. Osoby przeprowadzające badanie reprezentują Wydział "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytut Badań nad Edukacją w Ljubljanie. Kwestionariusz jest całkowicie anonimowy, a wypełnienie go powinno zająć około dziesięciu minut.
więcej o Badanie: nieuczciwe wykorzystywanie ChatGPT przez studentów i strategie zapobiegania