Przejdź do głównej treści strony
UJ
Instytut Socjologii
Uniwersytetu Jagiellońskiego
logowanie
english
Studenci
Doktoranci
Pracownicy
COVID-19
Aktualności
Dla kandydatów
Dlaczego IS UJ?
Socjologia - I stopień
Socjologia - II stopień
Praca socjalna - II stopień
Studia III stopnia (doktoranckie)
REKRUTACJA
Studia
Oferta kursów i zapisy na zajęcia – SOCJOLOGIA
Oferta kursów i zapisy na zajęcia – PRACA SOCJALNA
Praktyki studenckie
ERASMUS+
Program MOST
Koło Naukowe Studentów i Studentek Socjologii
Koło Naukowe Studentów Pracy Socjalnej
Samorząd Studentów Wydziału Filozoficznego UJ
On-line on-Soul
Nauka
Badania i projekty
Publikacje
Spotkania Mistrzowskie Instytutu Socjologii UJ
Konferencje i seminaria
Socjologia w centrum
Zeszyty Pracy Socjalnej
Pracownia CAQDAS TM LAB
Letnia Szkoła Analizy Danych i Metod Badań Jakościowych
Laboratorium Praktyk Społecznych
Nasi pracownicy i ich zainteresowania badawcze
Rada Dyscypliny Nauki socjologiczne
Orbis Idearum
On-line on-soul 2020
Instytut
Dyrekcja
Zakłady
Pracownicy i pracowniczki
Doktoranci i doktorantki
Absolwenci i absolwentki
Rada Instytutu Socjologii UJ
Biblioteka IS UJ
e-Biblioteka IS UJ
Fokusownia
Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami
Historia
Galeria
Kontakt
Uniwersytet Jagielloński
/
Wydział Filozoficzny
/
Instytut Socjologii
/
Studenci
/
Erasmus
/
Opinie studentów
/
Studenci
Ogłoszenia sekretariatu
Harmonogramy i dyżury
Praktyki
Wzory pism
Erasmus
Polityka antyplagiatowa
Najaktywniejszy/a student/ka
MOST
Egzaminy końcowe
Najczęściej zadawane pytania [FAQ]
Doktoranci
Pracownicy
COVID-19
Erasmus okiem studentów
Daria (Bergen, Norwegia)
Do Bergen wyjechałam z nastawieniem, że wybieram się do jednego z najdroższych i najzimniejszych krajów Europy, co może sprawiać trudności w planowaniu czasu wolnego, poznawaniu nowych ludzi oraz w mobilizacji do nauki i chodzenia na wykłady - we wszystkim, co wydaje się być podczas tego typu wyjazdu najważniejsze. Wraz z początkiem pierwszego semestru, który rozpoczynał się już w sierpniu, większość moich negatywnych założeń nie sprawdziła się... »
Mateusz (Amsterdam, Holandia)
Uniwersytet w Amsterdamie posiada szeroki wybór kursów, wśród których znajdują się np. zajęcia z antropologii, studiów nad rozwojem, bezpieczeństwa międzynarodowego, nauk politycznych, społeczeństw multikulturowych itp. Wyłącznie od nas zależy, które z nich chcemy realizować. W zdecydowanej większości mają one formę wykładów czy też konwersatoriów. Zaskoczeniem dla mnie był fakt, że część moich kursów była nagrywana, a następnie w ciągu 2 dni film z wykładem lądował na moim holenderskim USOSie... »
Monika (Czechy, Praga)
Zaczynając studia w ogóle nie myślałam, że mogę zdecydować się na wyjazd do innego kraju, gdzie nie będę mogła z nikim porozumieć się w języku polskim, a wszystkie zajęcia prowadzone będą po angielsku. Rodzina i znajomi będą daleko, a ja będę siedziała sama w pokoju i płakała w poduszkę. Też macie takie obawy? Nie warto tym sobie zaprzątać głowy! Erasmus to najlepsza decyzja, jaką możecie podjąć podczas studiów... »
Aleksandra (Norwegia, Bergen)
Norwegia nie była moim pierwszym wyborem. Chciałam jechać do Kopenhagi, ale się nie udało. Najpierw byłam zła, później obrażona, jeszcze później zapomniałam. Po roku zgłosiłam się ponownie, tym razem wszystko potoczyło się szybko i sprawnie. Nawet się nie zorientowałam, a już byłam pośrodku największej ulewy na lotnisku w Bergen... »
Elżbieta (Bochum, Niemcy)
Od października 2013 roku przebywałam na stypendium Erasmus w Niemczech, studiując na Ruhr Universität Bochum. I z czystym sumieniem polecam ten Uniwersytet. Organizacja zajęć bezbłędna – już od pierwszego dnia ze wszystkich przedmiotów otrzymuje się plan pracy na cały semestr. Przyjacielskie podejście wykładowców i ciekawe prowadzenie zajęć odzwierciedla się w aktywności studentów... »
Wiktoria (Lille, Francja)
Wyjazd w ramach programu Erasmus to najlepsza decyzja, jaką można podjąć w trakcie całych studiów, a może i całego życia. Jeszcze pół roku temu sama podchodziłam do tego przedsięwzięcia sceptycznie... »
Jakub (Bergen, Norwegia)
Ze wszystkimi pracownikami naukowymi kontakt nie był ograniczony krępującymi barierami, od samego początku chętnie oferowali swoją pomoc, również w kwestiach nie tylko związanych ściśle ze studiami. (...) Co więcej, na Uniwersytecie w Bergen bardzo dba się o indywidualny rozwój studentów. Profesorowie pokazują wiele możliwości, konsultują się ze studentami, sugerują pewne kwestie, ale nie można odczuć z ich strony narzucania jakiegokolwiek jedynego właściwego toku myślenia... »
Magdalena (Turcja)
Odwiedziłam Turcję, która była mi znana tylko z krótkoterminowych pobytów w czasie wakacji. Obecnie mogę powiedzieć, że studiowanie tam było ogromnym przeżyciem. Niesamowity kampus, wspaniali profesorowie, a co najważniejsze atmosfera będąca dopełnieniem całości. Przebywanie w kosmopolitycznym gronie ludzi z całej Europy i nie tylko sprawiło, że moje podejście do świata i innych, nieznanych mi dotąd kultur, całkowicie się zmieniło... »
Andrzej (Bergen, Norwegia)
Pół roku lub rok w obcej kulturze, obcym języku, obcym środowisku i pośród obcych ludzi. Erasmus jest po to, żeby to co obce stało się bliskie, to co nieznane - oswojone, a to co stereotypowe - obezwładnione kontaktem z innymi ludźmi. Ci którzy podróżują już to wiedzą - tylko przez ekspozycję samego siebie na to co niewiadome, niepewne i nieoswojone zdobywa się wiedzę, doświadczenie, buduje charakter i... międzynarodowe przyjaźnie na całe życie... »