Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Po spotkaniu z RMF

Poniżej znajdą Państwo informacje dotycące rezultatów spotkania z przedstawicielami RMF FM (wraz z proponowanymi obszarami badawczymi). Prosimy o zapoznanie się z nimi i kontakt z dr Aleksandrą Wagner (staże) i/lub dr Marią Świątkiewicz-Mośny (projekty dyplomowe).

 

Notatka ze spotkania z grupa RMF RM. Z dn. 14 listopada 2013


Ścieżka stażowa:
- Osoby zainteresowane stażem w grupie RMF FM( 3 tygodnie, pon- piątek 10-17, dział marketingu) proszone są o przesłanie cv i krótkiego opisu swoich oczekiwań wobec stażu, a także atutów, które podczas stażu mogą wykorzystać- na adres aleksandra.wagner@uj.edu.pl do dnia 22 XI 2013 roku
- Pierwszy staz rozpocząłby się od 1 stycznia 2014 roku .

Ścieżka projektowo-dyplomowa:

- Osoby zainteresowane realizowanie badan dla grupy RMF FM ( w ramach prac dyplomowych lub dodatkowo) proszone są o próbę sprecyzowania wstępnych propozycji tematu badawczego w jednym z podanych poniżej obszarów.
- Propozycje proszę przesłać na adres: maria.swiatkiewicz-mosny@uj.edu.pl do dnia 30 XI 2013

Na początku grudnia odbędzie się robocze spotkanie z Grupa RMF podczas którego doprecyzujemy tematy.

Obszary tematyczne badan , interesujące z punktu widzenia Grupy RMF FM:


1) Postawy ludzi młodych wobec radia i wobec muzyki (zachowania, znaczenie, gusta, oczekiwania itp.)
2) Styl życia, świat wartości, gospodarowanie czasu wolnego, uczestnictwo w szeroko rozumianej kulturze ludzi młodych.
3) Rola muzyki w życiu młodych ludzi (idole, gatunki, artyści, utwory, kategoryzacja ze względu na styl słuchania muzyki, znaczenie muzyki w życiu, miejsce słuchania, urządzenia wykorzystywane do słuchania muzyki)
4) Media w życiu młodych ludzi ze szczególnym uwzględnieniem radia (potrzeby intelektualne, emocjonalne, samorealizacji etc.)
5) Analiza treści przekazów radiowych: newsów i programów radiowych (RMF MAXXX, RMF FM vs konkurencja).
6) Analiza języka prowadzących programy versus ludzi młodych (słowa, stopień skomplikowania, relacje między prowadzącymi sposób zwracania się do siebie, siatka pojęć)
7) Eksperyment – ocena stopnia zachęcania i zniechęcania typów reklam do słuchania radia (np. ze względu na tematykę poszczególnych reklam w bloku, długość bloków reklamowych, etc.).
8) Zmiany postrzegania tabu w mediach i w reklamie – analiza przypadków i zmiany w perspektywie czasowej
9) Mit prowadzącego program radiowy - wpływ prowadzącego i jego wizerunku na odbiór stacji radiowej
10) Badania jakościowe on-line – ocena metod badawczych (rzetelność, trafność, dobór prób etc.)
11) Analiza zawartości utworów muzycznych- kategorii ich słuchaczy (od klasyki disco polo), treści piosenek,

Data opublikowania: 20.11.2013
Osoba publikująca: Anna Szwed