Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Profil absolwenta

  • Osoba przygotowana do funkcjonowania i podejmowania wyzwań zawodowych w nowoczesnym, cyfrowym społeczeństwie. Mająca świadomość procesów społecznych o charakterze globalnym i lokalnym. Przygotowana teoretycznie i praktycznie (wyposażona w narzędzia) do podjęcia zawodowych wyzwań w wielu sektorach gospodarki na przykład w przemyśle kreatywnym, firmach zajmujących się kreatywnymi rozwiązaniami, trendami i umiejętnościami zarządzania nimi
  • Pracownik naukowy specjalizujący się w teoretycznych i empirycznych zagadnieniach związanych z rozwojem sztucznej inteligencji, systemami aplikacyjnymi i algorytmicznymi, znający sposoby funkcjonowania mediów społecznościowych

Gdzie mogą pracować absolwenci i absolwentki?

  • Absolwenci i absolwentki specjalizacji Społeczeństwo cyfrowe będą specjalistami, którzy potrafią identyfikować współczesne problemy, opisywać je, wskazywać praktyczne sposoby radzenia sobie z nimi
  • W toku studiów studenci i studentki zostaną wyposażeni w specyficzne kompetencje i praktyczne narzędzia odpowiadające wyzwaniom współczesności umożliwiające im nie tylko adaptowanie się do niej, ale przede wszystkim jej kształtowanie
  • Muszą być bowiem decydentami, którzy dobie natłoku informacji, mnogości możliwości i różnorodności form i zasięgu przekazów są w stanie spojrzeć na dynamicznie zmieniające się społeczeństwo z dystansu wyłapując w nim to co ważne, trwałe i fundamentalne
  • Muszą także, a właściwie przede wszystkim, mieć realny wpływ na kreację rzeczywistości


Zdobyte umiejętności i kompetencje mogą znaleźć zastosowanie w szeregu obszarów i dziedzin, m.in.:

  • Administracja: e-administracja, systemy operacyjne, aplikacje, e-bankowość
  • Przemysł kulturowy i kreatywny: animatorzy kultury, web content managerzy, projektanci usług, media planerzy, influencerzy
  • Marketing i reklama: specjalista PPC/SEM w agencji reklamowej lub w zespole In House prowadzenie kampanii reklamowych w systemach reklamowych, Media Planner - planowanie wydatków reklamowych i estymowanie zasięgów oraz wyników kampanii, Marketing Manager - kontrola działań zespołu/ specjalisty odpowiedzialnego za działania w kampaniach płatnych, Social Media Ads Specialist, Marketing Manager, Specjalista SEO, Specjalista PPC, Social Media Specialist, Media Planer, Content Marketing, Projekt Manager, Product Owner
  • Media cyfrowe: zarządzanie markami, prowadzenie kont w mediach społecznościowych, zarządzanie wizerunkami, kreowanie tożsamości personalnej, zarządzanie blogami i vlogami, kultura algorytmów i aplikacji Edukacja: edukatorzy medialni, performerzy, trenerzy, badacze, prowadzenie kampanii marketingowych w mediach społecznościowych, PR-owcy, animatorzy
  • Medycyna: zarządzanie hologramami w pracy socjalnej, monitoring diagnostyki medycznej online (kontrola rozruszników, mierze ciśnienia, dozowanie leków itd.), e-pacjent, wirtualny lekarz, rezonans magnetyczny na telefon, wirtualny lekarz
  • Bankowość: zdecydowana większość zawodów w bankowości i finansach wymaga umiejętności poruszania się po internecie, platformach i programach informatycznych oraz znajomości narzędzi analitycznych i zdygitalizowanych baz danych
  • Sektor badań: badacze, analitycy danych, analitycy trendów, behawioryści biznesowi, audytor tożsamości algorytmu, koordynator kształcenia przez całe życie, specjalista ds. ryzyka maszynowego, specjalista do zarządzania subskrypcjami, projektant interfejsu dotykowego, planista celów
  • Społeczności: negocjatorzy, lobbyści społeczni, animatorzy życia społecznego, współpraca projektowa z instytucjami państwowymi, organizacjami pozarządowymi, kooperacja z biznesem, ochroniarz wirtualnej tożsamości
  • Freelancerzy: indywidualne zarządzanie karierą w mediach społecznościowych, menadżer aren wirtualnych potyczek
  • Procesy globalne i lokalne: prognozowanie trendów, analitycy trendów mikro i makrospołecznych, budowanie strategii przeciwdziałania trendom, rozwijanie sieciowej współpracy i sieciowych połączeń, kreowanie alternatywnych sieci grupowych, budowanie komunikacji na rzecz rozwoju idei, zarządzanie trendami, interpretatorzy danych, zarządzanie odpadami informacyjnymi, prognostyk katastrof cybernetycznych
  • Nauka: praca naukowa na uczelni, w instytucjach edukacyjnych