Skłamałbym określając studia w ramach specjalizacji jako lekkie, przyjemne i użyteczne. Użyteczne – jak najbardziej: nasi absolwenci (płci obojga) dzięki zdobytym kompetencjom analitycznym znajdują pracę w instytucjach publicznych i firmach badawczych; czasem sami takie firmy zakładają. Przyjemne – chyba też: przynajmniej nam, prowadzącym zajęcia, kontakt ze studentami żywo zainteresowanymi tematyką dostarcza sporo satysfakcji i mniemam, że satysfakcja jest obopólna (oczywiście nie wypada mi napisać nic innego, więc na wszelki wypadek radzę zapytać starsze koleżanki i kolegów). Lekkie – raczej nie, jeśli przez lekkie rozumiemy niewymagające wysiłku: kursy oferowane w ramach specjalizacji wymagają systematycznej pracy, którą staramy się wspierać przystępnymi materiałami dydaktycznymi i indywidualnym podejściem do potrzeb uczestników. Zajęcia mają charakter zdecydowanie praktyczny, ponieważ wszyscy prowadzący stale praktykują to, czego uczą: trzon specjalności to kursy analityczne prowadzone przez analityków.
Zapraszamy!
dr Szymon Czarnik
Koordynator specjalizacji Analiza danych i badania społeczne
Dlaczego warto wybrać tę specjalizację?
- Zajęcia w ramach specjalizacji prowadzą praktycy mający duże doświadczenie badawcze, analityczne i rynkowe
- Przygotowujemy studentów i studentki do prowadzenia samodzielnych badań społecznych, marketingowych oraz ewaluacyjnych
- Dajemy praktyczne umiejętności związane z przygotowaniem danych, prowadzeniem analiz statystycznych oraz przekazywaniem ich wyników na potrzeby różnego rodzaju odbiorców (środowiska naukowe, administracja publiczna, korporacje)
- Kształcimy umiejętności z zakresu zarządzania projektami (praca zespołowa, kompetencje komunikacyjne, zarządzanie czasem)
- Nasi absolwenci i absolwentki zyskują umiejętności projektowania i prowadzenia badań zarówno dla potrzeb sektora biznesowego (badania rynku, badania dla potrzeb zarządzania), sektora publicznego (badania opinii społecznej, diagnoza społeczna, ewaluacja programów publicznych), jak i organizacji pozarządowych